onsdag den 26. januar 2011

Eftertænksom.

Det har været en lidt underlig uge, altså siden onsdag i sidste uge. Min cykel punkterede og måtte en tur til cykelhandleren, og det koster jo penge alt sammen. Og hvis der er noget, som kan få mig i kulkælderen, så er det pengesager. Det er ingen hemmelighed, at min økonomi er en by i Rusland, så derfor var det også møgirriterende, at skulle smide penge i en ny slange til min cykel. Penge, som jeg ikke har. Men cyklen blev betalt, og jeg kunne igen cykle til og fra arbejde. Men onsdag var en dum dag. Jeg var rastløs og tænkte alt for meget, på alt for mange forskellige ting, som jeg alligevel ikke kan gøre noget ved og det hev mig ned i kulkælderen. Og så blev der sendt en stor, fed hvid pil efter det der rygestop. Hvilket så gjorde mig endnu mere depri. Og det kan en hver jo hurtigt regne ud, at det ikke hjælper en pind på min elendige økonomi. Desværre.

Weekenden var overraskende god, og jeg var så sprængfuldt af energi, så der blev lige tilbage lagt 8 km løb den weekend. Søndag aften var der dog igen en hel masse ting, som fik mig ned i kulkælderen, deriblandt pengesager (surprise, huh?). Og mandag morgen var følelsen ikke aftaget, så jeg startede ugen med en total lorte morgen! Efter arbejde var jeg virkelig energiforladt, og jeg havde mest af alt lyst til, at gå i seng. Der var dog en hel masse ting, som lige skulle ordnes, men så gik aftenen da med det. Jeg fik også vendt verdenssituationen med Looney, og det hjalp virkelig meget på mit elendige humør. Nogle ting kan ikke gøres om, og så er der ikke noget at gøre ved det. Så må man bare kigge fremad i stedet for tilbage. Men hold kæft hvor jeg bare hader når alting ramler over hovedet på mig! Det er som at stå og kigge ned i et stort, sort hul og man falder bare længere og længere ned, i mens man undre sig over hvornår man mon rammer bunden? Jeg ramte ikke bunden, for Looney fik mig fisket op af det skide hul, og nu går det da bedre. Heldigvis.

I går aftes blev fortiden dog atter sat i fokus, da en gut, som jeg i min vildeste fantasi ikke havde regnet med at høre mere fra overhovedet, pludselig skrev til mig og legede en rigtig Spørge-Jørgen. Jeg vidste dog med det samme hvad han i virkeligheden ville, siden han pludselig begyndte at skrive, så jeg affærdigede ham. Det var sådan en 'been there, done that' oplevelse, og så kunne der ikke koges mere suppe på det ben. Det var dog vildt underligt, at skulle mindes om tiden med netop den gut. Og så snakker vi ikke mere om det. 

I dag har jeg tidligt fri fra arbejde, og jeg har så småt fået planlagt et par ting, som jeg skal have ordnet i dag. Måske kommer der mere ro på alle mine tanker? Det kunne jeg egentlig godt tænke mig. 

Ingen kommentarer: