søndag den 16. januar 2011

Når vigtige beslutninger træffes omkring midnat.

Meget sent i går aftes så jeg (og jeg blev ganske forfærdet), at der kun var to cigaretter tilbage i pakken. Jeg kunne tage en tur på min superfine cykel ned til en tank (hvis de altså har døgnåbnet heroppe i landet), men here's the thing: Min pung er tom for cash, og min bankkonti er i minus big time. Så var der allerede to ting, som talte for et rygestop.

Ret hurtigt fandt jeg andre begrundelser for et rygestop:
1) Man ser dum ud, når man har en smøg i kæften 
(jeg gør mig virkelig umage for, at se vildt intelligent ud på dette billede *GG*).

 2) Hos min Mor og Bonusfar foregår al rygning udenfor (man vil altså som ryger få en masse frisk luft (gennem et filter)), og selvom min Mors gummistøvler er vildt behagelige, så er det altså vildt nederen, at skulle udenfor og pulse. Det er også vildt koldt (de der få plusgrader er altså ikke noget at råbe hurra for).

Det eneste, som taler imod et rygestop, er et par ekstra kilo på sidebenene. Men på den anden side, så kræver det vel bare, at jeg få dyrket noget motion (that's something new in my world) og spiser mindre - jeg skal helt klart undgå, at "hyggespise"/trøstespise.


Nå. To sum it all up, så var cigaretpakken tom, da jeg gik i seng (fordi jeg havde røget begge cigaretter), og helt ærlig; Disse nye omgivelser er helt perfekte til, at gennemfører et rygestop, da der ikke er nogen fristelser (i form af andre rygere), så jeg kaster mig ud i det! Da jeg gik i seng i går aftes var jeg 'ryger'. Da jeg stod op i morges fik jeg en ny etikette påklistret; jeg er nu 'Forhenværende ryger'.

1 kommentar:

superheltemor sagde ...

Way to go! Du er sej!