onsdag den 12. januar 2011

TIlfældighed?

Jeg faldt over filmen 'Kuffs' med Christian Slater på TV2 Film i dag, men filmen sagde mig ikke rigtig noget, så jeg zappede videre. Men jeg var da lige inde på Wiki for at tjekke hvad Christian Slater ellers har været med i (udover 'The Name of the Rose'). Christian Slater har også været med i en film, der hedder 'The Legend of Billie Jean', som blev udgivet i 1985. Jeg kunne ikke lade være med, at drage paralleller til Michael Jackson's sang 'Billie Jean', som er at finde på albummet 'Thriller'.

'Billie Jean' blev released i januar 1983, og i marts 1983 blev den legendariske optræden optaget, som senere (i maj måned) blev vist på TV, og Michael Jackson viste verdenen hans 'Moonwalk'.

Filmen 'The Legend of Billie Jean' kan jeg dog ikke lige læse mig frem til, at der skulle være en connection mellem sangen og selve filmen. Filmen er en "moderne udgave" af 'The Legend of Michael Kohlalls'(som åbenbart er en gammel, gammel historie!). Jeg kan dog forestille mig, at efter Michael Jackson's monsterperformance til 'Motown 25', så har alene navnet 'Billie Jean' på filmplakaten gjort filmen populær. Jeg har bare ikke hørt om den før i dag. Og handlingen i filmen lyder egentlig meget interessant. 

Ingen kommentarer: