tirsdag den 7. juni 2011

Om skybrud, tropenætter og håndværkere.

Efter at have set søndagens afsnit af Luksusfælden på TV3 mandag eftermiddag, hvor man virkelig fik indblik i en ordentlig omgang pengesvineri, gik jeg i køkkenet for at lave aftensmad. Og udenfor gik himmelen fra at være nogenlunde til virkelig mørk! Jeg kunne høre lidt torden, men regnen lod vente på sig. Der kom en smule regn, men slet ikke hvad jeg vil betegne som skybrud, og efterfølgende klarede det op og der blev umenneskeligt varmt i min lejlighed. Indtil jeg gik i seng omkring kl. 20, sad jeg og småblundede foran flimmerkassen, og drømte om en kraftig blæser, for det var ulideligt at være indenfor. Det kan godt være, at DMI ikke vil betegne natten som tropenat, men da jeg vågnede kvart over 3 i morges (!) var der stadigvæk lummert indenfor. Så sad jeg der og kogte mens jeg genkaldte mig nattens drøm, som bl.a. omhandlede en vis Hr. Blachman og noget med en telefon...
Her til morgen går håndværkerne i gang med, at renoverer rør og blandingssløjfer i hele ejendommen, så der vil blive lukket for vandet omkring kl. 7. Derfor skal jeg lige nå at udnytte vandet så længe det stadigvæk er her, men hold.nu.kæft. hvor er jeg træt! Der er også håndværkere udenfor min ejendom i disse dage, og de larmer! Taget er ved at blive skiftet, og det der nedfaldsrør til gamle tagsten er lige udenfor mit køkkenvindue.

Lige nu er der stilhed. Better er gået kold i en lænestol, og jeg forsøger at holde mig vågen mens jeg indtager dagens tredje kop kaffe. Jeg forudser at det bliver en meget, meget lang dag!

Ingen kommentarer: