tirsdag den 28. juni 2011

Tur/retur til Sjælland i weekenden.

Vi sejlede fra Ebeltoft til Odden.
Fredag eftermiddag blev jeg hentet af Min Mor, Bonusfar, Svigerinde og Brormand. Vi skulle til Sjælland for at fejre min Bonusfars fødselsdag om aftenen, og til bryllup om lørdagen. Fredag aften var vi i Tivoli og spiste en rigtig lækker middag på Påfuglen. Bagefter gik vi rundt i haven, Brormand prøvede Dæmonen, og så sad jeg og fik en kop kaffe med de gamle, mens Brormand og Svigerinde gik til Fredags Rock med Saybia.

Lørdag var vi til bryllup. Det var en dejlig dag, smuk brud, reception og lækker middag om aftenen. For mig var dagen ret underlig, da det var 2 års dagen for Michael Jacksons død. Da vi sang 'Ingen er så tryg i fare' i kirken, blev jeg meget bevæget. Om aftenen måtte jeg gå for mig selv, for da kunne jeg ikke holde tårerne tilbage. Godt, at jeg havde pakket lidt make-up i tasken, så jeg ikke så helt mærkelig ud bagefter. I timen indtil midnat, sad jeg og kiggede længe på uret. Jeg vidste, at den danske fanklub holdt mindehøjtidelighed på Gammeltorv, og at de ville holde et minuts stilhed kl. 23.26. Det var en underlig fornemmelse, at sidde til et bryllup, have Michael og en masse andre mennesker i tankerne, og så kl. 23.40 se brudevalsen. Men jeg kom igennem dagen, jeg nød brylluppet, og jeg fik tændt et lys for Michael i mit hjerte.
 
Frederiksborg Slot
Da vi havde tjekket ud af hotellet om søndagen, kørte vi til Frederiksborg Slot, for at gå lidt rundt, og kigge på selve slottet. Jeg var ret vild med de mange forskellige figurer og de overdådige detaljer på slottes murer. Vi var ikke inde og se udstillingerne, men vi kiggede dog i souvenierbutikken ;)

Springvandet.

En løve ved indgangen til den indre slotsplads.

En and, som tog flugten.
 Da vi parkerede var Frederiksborg Slot, blev vi mødt af en and, og den var absolut ikke ræd for os. Da vi gik tilbage mod bilen, mødte vi anden igen, og Brormand nåede lige at få et billede af den, inden den fløj. Jeg fik ikke noget særlig godt billede af anden, men jeg fangede den i luften ;)

Vi sejlede over ved Rørvig, i stedet for at køre nedenom Roskilde Fjord.

'Gi Better et kys - og det skal være i hovedet!'
Da jeg hoppede af i Randers, sagde Svigerinde, at jeg skulle give Better et kys, og at det skulle være i hovedet. Om Better syntes det var fantastisk, må du selv bedømme - jeg tog billedet for at bevise, at jeg rent faktisk kyssede ham. Udover kysset, var Better virkelig glad for at se mig! Looney havde været kattesitter i weekenden.

Ingen kommentarer: