torsdag den 19. april 2012

Indvielse af nyt missionshus.

Jeg var med til indvielsen af et nyt missionshus en aften. Det er et topmoderne nybyggeri til – hold nu fast - 13 mio. kr.! På et tidspunkt blev der fortalt, at man i byen snakkede om, at kirkeskatten sikkert ville stige fordi byggeriet var så spektakulært. Du kan være helt sikker på, at kirkeskatten IKKE stiger. Og jeg kan forsikre dig, at indvielse af et nyt missionshus ikke er noget, der sker hvert år. Der går rigtig mange år i mellem. De fleste missionshuse i Danmark er nærmest 100 år gamle, så chancerne for at jeg kommer til at opleve en indvielse af et nyt missionshus på et senere tidspunkt i mit liv er ganske, ganske små, nærmest ingen.
Det var en hyggelig aften, og der var et kæmpe stort kagebord til kaffen, noget som jeg jo slet ikke kan stå for. Da jeg skal til at kaste mig over bjerget af kage på min tallerken, bliver jeg spurgt om jeg er med i noget menighedsarbejde, der hvor jeg bor…Øh, hvad svare man lige til det? Jeg fik det pænt fejet af bordet med et ”Nej, det er jeg ikke”. Det havde jeg så ikke lige regnet med, at blive spurgt om.

Ingen kommentarer: