lørdag den 8. november 2014

Kunsten at købe stort ind i IKEA!

Jeg har været på tur i dag sammen med Brormand og Frede. Vi skulle bare lige i Bauhaus og et hurtigt smut i IKEA. Det kan så ikke lade sig gøre kun at gå 'et hurtigt smut' i hverken Bauhaus eller IKEA for den sags skyld, og jeg tror aldrig at jeg har opholdt mig så længe i Bauhaus nogen sinde. Vi brugte over 1½ time på at gå rundt og kigge på julestads, lamper, bordplader, fliser og hvad de nu ellers har. Nå jo, og blomster. Frede lærte, på den hårde måde, at kaktusser hedder kaktusser af en grund. Heldigvis tog han det i stiv arm, men efterfølgende spurgte han for hver enkelt blomst om det var en kaktus, før han satte fingrene på den. Jeg tror faktisk ikke, at vi købte andet end julestads i Bauhaus.


Da vi endelig slap ud derfra, gik turen til IKEA. Det passede med, at vi kunne spise frokost - og man har vel heller ikke været i IKEA før man har spist "köttbullar" (det var dog kun Frede der spiste dem). Der blev spist, Frede blev sendt en time i legeland (afsindig fedt at de har sådan en ordning i IKEA), der blev kigget, smidt dimser i vognen, Frede blev hentet i legeland og så blev der ellers tastet varer ind ved kassen. Jeg har så lært to ting, nej tre, af at være i IKEA på en lørdag; 1)Det er en kende deprimerende at være single når der er børnefamilier i hobetal samlet på ét sted. 2) Der kommer altid et tidspunkt, mens man snegler sig gennem IKEA's kæmpe areal, hvor man får semi-klaustrofobi og bare har fået mere end nok af IKEA (det var så her jeg sagde til Brormand, at nu behøvede vi ikke kommer her de næste 4 år). 3) Kassedamen kan godt gå i selvsving og taste den samme vare ind 5 gange OG! forlange betaling for den faktiske vare og de 4 imaginære varer.


Bortset fra julestadset (som, indrømmet, fik mig i julehumør) og den totale IKEA-overdoze, så var det en dejlig dag. Det undre mig dog, at hver gang jeg har været i IKEA, så har jeg brugt pænt mange penge på alverdens mærkelige dimser, som jeg ikke anede at jeg manglede......?!

2 kommentarer:

Nørden sagde ...

Ikea er ca som Søstrene Greene og Tiger - alt koster ingenting, og derfor ender man med at bruge en formue ;)

Mona sagde ...

Præcis! Det er lidt farligt at færdes de steder ;)