lørdag den 28. marts 2015

Det (pisse) hår!

Ja, altså..... Jeg har en eller anden absur overbevisning om, at jeg sagtens kan farve mit hår selv, så det bliver lige så flot som det man ser på tv og i blade. Hver gang jeg har været igang med diverse farver lover jeg mig selv højt og helligt, at dette var sidste gang. Lige ind til næste gang jeg ser et eller andet nice hår. Suk.

Det startede i formiddags da jeg zappede  tv og faldt over et program på DK4 med en psykolog. Mette Holm hedder hun, og hun snakkede om skygger i livet som single (my life in a nutshell). Nå! Hendes hår er nu altså virkelig nice
Billedet er fundet på nettet ved søgning på psykolog Mette Holm.

Så begyndte det at krible lidt i mit selvindbildte amatør-frisør-gen. Det krævede så en tur i Matas. Rød, brun og en mellemblond kom med hjem. Den blonde kunne jeg nu godt have undværet.
Selfie før farvning.
Så gik jeg ellers igang med at dele håret, efter mange overvejelser om, hvordan jeg skulle gribe det an. Jeg havde også været på YouTube for at finde nogle fif. 
Håret delt i totter.
Se, så startede problemerne. Jeg fandt ret hurtigt ud af, at det ikke går at bruge tre farver på samme tid, og uden brug af sølv papir. Den røde farve - den var virkelig rød - umuliggjorde at bruge den blonde (som jeg jo egentlig ikke havde brug for, da der er blondt i håret i forvejen) og den brune, ja den var bare brun. 
Alternativ kurvefletning? Jeg glemte alt om hårrødder - derfor lidt blond. 
Behøver jeg at sige, at jeg mest af alt havde lyst til at råbe DOH! da håret var skyllet (meget,meget grundigt) og næsten tørt? Det brune var over alt og den røde - ja den var virkelig rød rundt omkring....
Jeg løb i Brugsen efter noget Extreme blonderings farve og skyndte mig hjem igen. Altså blev håret delt igen. 
Husk at jeg glemte hårrødderne. 
Endnu engang blev mit hår udsat for farve. Jeg har ikke kigget mig selv i spejlet endnu, og derfor er der heller ikke noget billede af seneste hårfarvning.

Jeg kunne nu godt have brugt denne lørdag på en del andre ting end lige hårfarvning............DOH! 

Ingen kommentarer: