tirsdag den 10. marts 2015

Tirsdags Klumme



2010 december 23., 

Jeg nyder synet af en fin buket røde tulipaner i vasen på mit sofabord. Tulipanerne er langsomt vågnet op, og pryder nu mit hjem med kærlighedens farve. En dag vil jeg vise dig hvor stille og fint en tulipan vågner. En dag vil jeg give dig en lille fin buket røde tulipaner, og lære dig hvordan de skal klippes så de vågner. Lige nu er du stadigvæk lille bitte. Nogen vil faktisk sige at du slet ingenting er. Men jeg ved du er der. Jeg har ventet på nyheden om din spæde begyndelse i flere måneder, og endelig er du her! Nyheden om dig blev afleveret i telefonen som en lidt for tidlig julegave, og jeg tænkte, at det kunne da godt vente til i morgen, men jeg fik alligevel nyheden om dig dagen før juleaften, og bedre julegave kan man ikke få!

Jeg ved du er der, men vi ses først om nogle måneder. Lige nu skal du lægge dig godt tilrette og tage imod næring, så du kan vokse og blive større. For lige nu er du lille bitte, ja faktisk næsten ingenting. Men jeg ved du er der. En dag vil du kunne forstå hvem jeg er. En dag vil du kunne sige mit navn, og genkende mig på billeder. Men lige nu ved du det ikke. Derfor må du tro på, at det jeg skriver er sandt. Da jeg vågnede i morges var jeg bare mig. Jeg var den samme som jeg var i går og dagen før i går. For lidt over en time siden blev jeg en anden. For lidt over en time siden fik jeg ikke kun nyheden om dig, jeg voksede også som menneske. For lidt over en time siden fik jeg en ny etikette tilhæftet mit navn. En betegnelse som jeg ene og alene har fået på grund af dig. Selvom du er lille bitte, så har du allerede ændret mange menneskers liv i dag. Du har været ventet, og endelig er du her!

Tulipanerne vågner lige så stille og langsomt, spreder deres røde farve rundt i mit hjem. Den dag, hvor du vågner og spreder dit lille væsens sind rundt til alle omkring dig, da vil tulipanernes røde farve være overalt! Du vil give og modtage kærligheden ubetinget og intet vil forhindre dig i, at se tulipanernes røde farve. Når du bliver ældre vil du fortsat give og modtage kærlighed, men jo ældre du bliver, jo flere betingelser stilles der. Du skal dog ikke lade dig skræmme, for gennem hele dit liv vil du stadigvæk give og modtage kærlighed fra de mennesker som i dag har fået fortalt nyheden om dig. Lige nu er du lille bitte, ja faktisk ingenting, men jeg ved du er der, og min kærlighed til dig har allerede slået rod i mit hjerte. En dag kan jeg fortælle dig det. Lige nu ligger du trygt og godt, og er lille bitte. Som en larve skal du forpuppe dig og vokse, indtil dagen kommer hvor du spirer frem og strækker dig mod solens lys. Jeg glæder mig til den dag, for du har været ventet.

I morgen er det juleaften – en aften som rigtig mange børn glæder sig til. En skønne dag vil også du stå i skæret fra det smukke juletræ og kalde på julemanden. Også du vil få julegaver, som giver dig glæde – præcis som jeg har fået en julegave dagen før juleaften. Der er dog ingen materiel ting, som kan skabe samme glæde som et lille bitte liv. Det er noget ganske særligt, og det vil også du kunne forstå en dag.

*Skrevet den dag hvor Brormand ringede og spurgte, om jeg kunne tænke mig at blive faster.

Ingen kommentarer: